Nahoru
  • Blog
  • Nahlédněte do naší kuchyně: Jak jde čas s Fresh Festivalem

Nahlédněte do naší kuchyně: Jak jde čas s Fresh Festivalem

  • 13.04.2016
  • Autor textu: Baloo Soukupová

Už třetím rokem hodujeme na opravdu pikantním projektu. Fresh Festival je oblíbená kulinářská událost v Praze, Plzni, Brně a Pardubicích. Akce se účastní nejznámější osobnosti gastronomie a zástupci oblíbených restaurací jednotlivých měst. Jak si v našem studiu vychutnáváme takové sousto?

Rok 2013 & 2014: Web pro Apetit Festival 

V roce 2013 nás oslovil Petr Jirásek z pořádající agentury Pigs Production, abychom mu pomohli připravit web pro aktuální ročník, tehdy ještě pod názvem Apetit Festival. Nové webové stránky jsme vybalancovali na jakýs-takýs podkladech.

Weby pro ročníky 2013 a 2014 se nijak výrazně nelišily.

Rok 2015: Velká čerstvá výzva

Další rok nám naservíroval už lákavější dobrotu – tvorbu zbrusu nové grafické identity. A protože jsme věděli, že tentokrát se do toho chceme pořádně opřít, museli jsme začít u kvalitních podkladů.

Prima ve hře

Představa o grafice byla jasná, novou identitu jsme si už v hlavě nakreslili jako čistou, jednoduchou a elegantní.

Vizuální styl pro ročník 2015. Lehký, svěží, čistý.

Původní oranžovou jsem jen o pár odstínů poštelovali do barev televize Prima, která se stala hlavním sponzorem. Festival dostal v roce 2015 také čerstvé jméno: Fresh Festival

Focení na vlastní náklady (a nebezpečí)

Doposud jsme se trápili s ořezanými fotografiemi kuchařů. Fotky, které nám poskytl klient, pořízené v kuchyni nebo doma na zahradě, různě nasvětlené, jsme se snažili napasovat na web a výsledek pak neodpovídal našim představám. 

Webdesign bez vlastních fotografií. Vykřesali jsme z toho, co šlo.

I za cenu toho, že šlo o práci navíc, vyžádali jsme si kontakty na všechny hostující osobnosti a pustili se do vlastního focení. Jenže to nebylo tak jednoduché...

Když nejde hora k Mohamedovi

Potřebovali jsme nafotit celkem šest kuchařů – Zdeňka Pohlreicha, Marcela Ihnačáka, Jiřího Štifta, Romana Vaňka, Romana Pauluse a Dalibora Navrátila. Původní představa zvládnout celé focení za jeden až dva dny se okamžitě vypařila jako pára nad hrncem.

Focení jsme si náramně užili. Grafička Kája ukázala svůj vizážistický um.

Trvalo měsíc, než se nám podařilo nafotit všechny účinkující. Vzhledem k jejich nabitému programu nebylo možné je dostat do ateliéru v jeden termín. Ve výsledku jsme absolvovali čtyři návštěvy pražského ateliéru. Termíny se rušily a přesunovaly, ale zadařilo se. Především díky namáklým organizátorským schopnostem projektové manažerky Nikči Michlové.  

Pan Zdeněk Pohlreich se pro nás dokonce zbavil obuvi.

Povedlo se. A vyplatilo se!

Fotky se staly nosným prvkem celé grafické identity. Posunuly projekt na úplně jiný level a konečně nám dovolily prezentovat grafiku v takové kvalitě, v jaké jsme chtěli. 

Výsledek má prostě šťávu.

V novém stylu se pak vytvářela spousta online i offline materiálů, od webu, přes propagační materiály až po různé realizace pro dění festivalu. Velkou pochoutkou byl 24stránkový festivalový průvodce spolu s mapou, kterou jsme si kompletně nakreslili. 

Fresh Festival byl v roce 2015 opravdu vidět. A je vidět i letos.

Rok 2016: Zeleň a nový sponzor

Partnerem letošního ročníku je značka Bosch, která se objevuje v samotném názvu festivalu: Bosch Fresh Festival. Procesy s názvem si vyžádaly pár změn a za běhu se několikrát upravovalo logo na všech chystaných materiálech.

Aktuální růžová sestava

Fresh dream team

 

K týmu fresh grafiků, Honzovi Benešovi a Káje Skalové, se nově připojil kolega Venca Šťastný. Web nařezal frontend developer Martin Hložek, o implementaci se postaral programátor Eda Štůla. Projekt od počátku věků úspěšně vede projektový manažer Štefan Dorko

Grafický facelift

Grafiku jsme odlehčili, omladili a oblékli do nové, zelené barvy. Letošní ročník je tak ještě svěžejší a minimalističtější. Vytvářeli jsme návrhy pro nový web, billboardy, bigboard, gifové bannery, plachty, vstupenky, inzerci, hypercube. vizuál na stage nebo vstupní bránu.

Web ukazuje jen špičku ledovce

Web loňského ročníku jsme stavěli na základech původního webu z let 2013 a 2014. Teď jsme se do toho rozhodli pustit od podlahy, a to hned z několika zásadních důvodů – potřebovali jsme optimalizovat rychlost. Potřebovali jsme web jednoduše ovládat přes náš nový CMS 3.1 systém. A potřebovali jsme responzivní web

Letos je to o responzivitě

I když jde na první pohled jen o redesign, pod povrchem jsou hodiny náročné práce, řešení problémů s hostingem a půlnočním migrování serverů. Vyladili jsme také podporu pro retina displaye. Veškerý obsah webu je editovatelný v administraci, klient si tak může rychle opravit jakoukoli informaci.

A web teď letí jako splašený na všech zařízeních. Mrkněte sami na www.freshfestival.cz.

Tak co myslíte, zvládli jsme to okořenit? A chystáte se letos potěšit chuťové buňky? Těšíme se na vaše odpovědi i názory v diskuzi. :)