Nahoru
  • Blog
  • Názor: Čuník v logu? Proč ne…

Názor: Čuník v logu? Proč ne…

  • 02.05.2014
  • Autor textu: Jan Beneš

Asi už jste to prasátko také někde viděli. Zaujalo vás? Jak se již stalo hezkou tradicí, byl na tiskové konferenci představen nový plakát 49. Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. S ním bylo představeno také nové „logo“ letošního ročníku, jež se v posledních letech stalo vždy ústředním motivem plakátu. Jak to vidím já...

Ihned po představení se strhla na sociálních sítích diskuze, jestli je takové logo, připomínající prasátko, vhodné pro filmový festival, těšícímu se i zahraničnímu věhlasu. Četl jsem všemožné názory a musím říct, že je třeba se na logo dívat ze dvou stran. Vysvětlím to trochu podrobněji.

Každý zkušenější grafik Vám řekne, jak se dobré logo pozná.  Je jednoduché, dobře zapamatovatelné, jedinečné pro daný obor, použitelné v jedné barvě, atd. Toto všechno logo bezpochyby splňuje. Zůstává ale otázka, jak moc je identifikovatelné s filmovým festivalem? I když ho můžeme bez váhání zařadit mezi loga kvalitní, dle mého názoru pro tak prestižní akci, jakou festival je, vhodné není.

Na druhou stranu ovšem obdivuji účinek a marketingový dosah. Nejvíce především pak odvahu dodavatele i zadavatele, si takovou podobu plakátu odsouhlasit a představit veřejnosti. Důkazem budiž i fakt, že se logo začalo ihned po svém představení na webu parodovat. Pro tak zaběhnutý festival, jakým ten Karlovarský je, bude na plakátu fungovat i cokoliv extravagantního, když si stále drží podobnou grafickou identitu jednotlivých ročníků. A logo, o kterém se mluví, ať již pozitivně nebo negativně, rozhodně reklamu festivalu dělá. Nakonec o to přeci jde.

Foto: zdroj www.novinky.cz