Nahoru
  • Blog
  • Rebranding Golfu za 474 dní. Greensgate.

Rebranding Golfu za 474 dní. Greensgate.

  • 17.08.2017
  • Autor textu: Markéta Tobolová, Jakub Michl

Golf Park Plzeň se oblékl do nového brandu. Začátkem roku 2016 jsme byli osloveni o rebranding, který zahrnoval tvorbu nové značky - návrh nového názvu, loga, vizuální identity, ale i webových stránek. Posuďte sami, jak se nám to povedlo.

Proč to všechno vlastně?

Prvotní záměr počítal zejména s vytvořením a převzetím správy nového webu spolu s modernizací loga. Po několika úvodních schůzkách však následovalo dlouho očekávané setkání s majiteli, na kterém nám představili celkovou vizi společnosti. Společně jsme dospěli k názoru, že změna bude daleko zásadnějšího rázu - nepůjde pouze o nový web a logo, ale o kompletní rebranding, včetně změny názvu.

 

Aktuální brand Golf Park Plzeň totiž nevyhovoval nové vizi:

Dostat se na mapu vyhledáváných evropských golfových hřišť.

A takový byl plán:

Projekt jsme odstartovali řadou průzkumů a workshopy:

  • Workshop na segmentaci cílových skupin a jejich potřeb
  • Workshop na srovnání konkurence
  • Workshop na definování vlastností a hodnot nové značky
  • atd.

Tvorba názvu a logo

Pátrali jsme v historii, v golfové tématice, hledaly se různé obměny názvu místa.

Původně jsme vycházeli ze zadání, že slovo musí začínat na písmeno “A”. Jednalo se o čistě praktický záměr - v seznamu hřišť bude vždy na prvním místě. Ukázalo se, že tento postup není ideální a názvy nepůsobí celkově dobře (Pozn.: z počátku jsme byli rádi, že máme toto omezení - vše se dělalo jednodušeji - stačilo procházet všechny názvy od jednoho písmene..., ale vzniklé názvy byly ... opravdu špatné :-)).

Každý název jsme ověřovali vůči dostupnosti - jak možnosti vlastnit doménu .com, .eu, .cz, tak také, zda není na toto téma registrovaná ochranná známka.


Při probírání všemožných historických a geografických materiálů se nám do rukou dostal půdorys bývalé hospodářské usedlosti nacházející se v areálu, která tvoří jakousi bránu. To bylo ono!

Brána, která zve na green - Greensgate.

A bylo rozhodnuto. Název dokonale zapadl do celého kontextu. Zvát na green, zvát do zeleně, otevřeno zeleni. Brána, kterou procházíte na green.

S názvem bylo vcelku jasno i o novém tvaru loga. Na papíře začaly vznikat první skici, ty se průběžně ladily. Zkusili jsme i jiné návrhy, než samotnou bránu. Tvar hřiště, či motiv květu vzácného stromu, který se na Golfu vyskytuje (liliovník tulipánokvětý).

Ke každému konceptu jsem vytvořili ukázku vizuální identity a následně jsme vše prezentovali celému managementu Golf Park Plzeň (nyní už Greensgate :-) ).

Aplikace grafiky na všechny ostatní materiály

V novém stylu se vytvářelo množství online i offline materiálů, od laviček, přes polep bugin, recepci až po různé realizace propagačních materiálů. 

Jak to všechno zorganizovat?

Protože toho bylo opravdu mnoho a vše jsme datovali k jednomu konkrétnímu dni spuštění, musel vzniknout přesný harmonogram celého projektu.

 

Zahltilo nás takové množství podkladů a nejrůznějších informací, že pro přehlednost bylo potřeba vytvořit sdílenou google tabulku. K ní měl přístup každý, kdo měl co dočinění s projektem Greensgate. Online prostředí tabulky nám umožňovalo aktualizovat veškerý stav jednotlivých materiálů, komentovat, schvalovat, a dokonce jsme měli pod kontrolou i vzniklé náklady. Díky této tabulce byli všichni účastníci projektu (cca 20 lidí) v dokonalém přehledu.

A co webové stránky?

Dalším plánovaným krokem bylo spuštění webových stránek. Příprava odstartovala workshopem, na jehož základě jsme připravili koncept, který se následně rozpracoval.

Představa o novém webu už nyní byla zcela jasná - prezentace celého resortu mířící primárně na nové golfové hráče.

Následoval kolotoč schvalování, návrhy wireframe, nakreslení grafiky, tvorba obsahu a implementace nového webdesignu. Spolu s novými webovými stránkami Greensgate.cz jsme vytvořili i 2 menší weby pro Klub a Golfovou akademii.

Není to práce pro jednoho

Realizační tým projektu byl složen ze 17 specialistů. Kdo neorganizoval, ten kreslil grafiku, implementoval, vytvářel obsah, testoval či jen upravoval.

  • Client director: Jakub Michl, Ondřej Rudolf
  • Art director: Lukáš Frýdek, Jan Beneš
  • Project manager: Nikola Michlová, Jitka Šmídová
  • Grafika: Karla Skalová, Oliver Le Que
  • Webdesign: Václav Šťastný
  • Programování: Martin Hložek, Eduard Štůla, Jindra Pavlíková
  • Copywriting: Markéta Tobolová, Tereza Gerátová
  • Testing: Štefan Dorko

Odhalení

Více jak rok naší práce směřoval k jedinému datu - 30. květnu 2017. Tento den se nesl ve znamení oficiálního spuštění nového brandu. A jak jinak nový vizuální styl Greensgate Golf & Leisure Resort oslavit než velkolepou společenskou akcí odehrávající se na dýšinském greenu.

Překvapením večera bylo odhalení 10tunového loga, které z nedalekého kopce zve ke hře všechny profesionální i amatérské golfisty.

Pár čísel pro zajímavost

  • 753 h práce
  • 45 GB grafických podkladů
  • 47 osobních jednání
  • 653 vyměněných emailů

Ponaučení pro příště

A co jsme si z rebrandingu Greensgate odnesli?

Rozhodně ponaučení, že čas nehraje s námi, ale proti nám. Pro příště víme, že čím dříve s přípravou veškerých materiálů začneme, tím více předejdeme zbytečným komplikacím. Jeden příklad za všechny. Pravidelné středeční schůzky s managementem jsme začali organizovat až při fázi realizace projektu. Kdybychom je zavedli již od prvopočátku, vyvarovali bychom se mnohým nesrovnalostem.

Za klíčový moment celého projektu považujeme schůzku s majiteli, na níž jsme trvali od úvodního setkání. Získané informace nám dopomohly sladit společné představy a zjistit, jaké nosné prvky a hodnoty má nový brand vyjadřovat.

Opět se nám potvrdilo, že metoda Design Thinking, kterou aplikujeme na všechny naše projekty, je skutečně tou správnou volbou. I díky ní můžeme být hrdí na to, jakou vizuální identitu se nám podařilo vytvořit.

Závěr

Realizace nového brandu Greensgate nebyla otázka několika týdnů, ale celkem 474 dní. Po tuto dobu se nejeden z nás pořádně zapotil. Za ten výsledek to ale stálo. Co myslíte vy? Podělte se o svůj názor v komentářích pod článkem.